5 sierpnia 2023 r. prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, podzielił się swoim „marzeniem” o pełnym zespole Formuły 1 pochodzącym ze Stanów Zjednoczonych i Chin. Wyznał, że oba kraje stanowią „duży rynek” dla tego sportu.
Perspektywy dla F1 w USA i Chinach
FIA wkrótce ma ogłosić, które dwa potencjalne zespoły F1 otrzymają zgodę na dołączenie do szczytu sportów motorowych od 2025 roku. Wśród oczekiwanych nazw jest Andretti-Cadillac. Ten krok umożliwiłby zespołowi dołączenie do Haas jako amerykański zespół F1. Niemniej jednak, Ben Sulayem pragnie również, aby amerykański producent dostarczał jednostki napędowe.
Jeżeli General Motors zdecyduje się to zrobić za pośrednictwem swojej dywizji Cadillac, to połowa marzenia Bena Sulayema stanie się rzeczywistością.
ZOBACZ JESZCZE:
– F1 terminarz
– F1 klasyfikacja
🔥 500 PLN ZA WYGRANĄ Z ALBANIA 🔥
- Rejestracja za darmo z kodem „BETONLINE” na stronie www.Superbet.pl
- Wpłata co najmniej 50 PLN
- Zagranie za min. 2 PLN zakładu na wygraną Polski z ALBANIĄ
- Odebranie 400 PLN za triumf Biało-Czerwonych + 100 PLN za przewagę min. dwóch goli w dowolny fragmencie meczu!
Wzrost popularności Formuły 1
Prezydent FIA przekonany jest, że popularność sportu wzrośnie eksponencjalnie, jeśli do grona producentów dołączą firmy z Chin i USA. Jest to cel, który, jego zdaniem, jest „osiągalny”.
„Moją ambicją jest pełny zespół Stanów Zjednoczonych od producenta OEM i chciałbym także zobaczyć producenta OEM z Chin”, powiedział Ben Sulayem w rozmowie z Motorsport-total.com.
„Każdy ma prawo do marzeń. Ale jest to także osiągalne. W Chinach jest 1,4 miliarda osób, a ponad 50% pojazdów na drodze, pojazdów elektrycznych, jest chińskich. To są fakty. To duży rynek.”
ZOBACZ: Terminarz wyścigów F2 i F3
Nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych
Ben Sulayem jest przekonany, że nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych na 2026 rok to coś, co potencjalnie przyciągnie typ producentów, których pragnie widzieć w sporcie. Szczególnie w Chinach, które, jak twierdzi, są „poważne” w kwestii przejścia na pojazdy hybrydowe.
Chińczycy są poważni, jeśli chodzi o EV i hybrydy”, powiedział. „I powiem ci coś: PU w zeszłym roku było słusznym posunięciem. Gdybyśmy tego nie zrobili, czy naprawdę myślisz, że Audi doszłoby i dołączyło? To zdarzyło się dopiero po zatwierdzeniu PU i podpisaniu go przez wszystkie zespoły.
„Zrobiliśmy to dla dobra sportu. I otworzyło to drzwi. Przyszła Honda, dołączył Ford, Porsche decyduje wkrótce. Powiedziałbym, że nadal jest blisko między Porsche a Formułą 1. Wszystko to wydarzyło się z dobrego powodu.”
Amerykańskie i Chińskie zespoły w F1 – czy to dobry pomysł?
Dążenie do wprowadzenia zespołów Formuły 1 z USA i Chin wzbudza entuzjazm i nadzieję na dalszy rozwój sportu. Wzrost popularności F1 w obu krajach, a także potencjalne korzyści dla producentów samochodów, stanowią silną motywację do realizacji tych celów. Ze względu na nowe regulacje dotyczące jednostek napędowych, które mają na celu przyciągnąć nowych producentów do sportu, przyszłość wygląda obiecująco. Jesteśmy podekscytowani tym, co przyniesie przyszłość Formuły 1.
Chcesz być na czasie i dowiedzieć się pierwszy o sporcie, typach i bonusach bukmacherskich? Obserwuj nas w Google News 💻 – dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco!