FC Barcelona jest blisko zakończenia wieloletniej współpracy z Nike jako dostawcą swoich koszulek. Po ponad dwudziestu latach trwającej współpracy, klub zdecydował się na poszukiwanie nowego dostawcy, w nadziei na wprowadzenie zmian i eksperymentowanie z nowymi opcjami.
Nike i FC Barcelona – koniec długoletniej współpracy?
Od 1998 roku Nike był oficjalnym dostawcą koszulek dla FC Barcelona. To partnerstwo przyniosło wiele wyjątkowych i ikonicznych projektów koszulek dla klubu. Jednak po ponad dwudziestu latach Barcelona czuje, że nadszedł czas na zmiany i eksperymentowanie z nowymi opcjami.
Obecna umowa Barcelona z Nike obowiązuje do czerwca 2028 roku. Jednak klub ma nadzieję na rozwiązanie umowy na drodze porozumienia i zakończenie współpracy już w tym roku.
Puma zaproponowała Barcelonie ofertę wynoszącą 100 milionów euro rocznie, co jest większą kwotą niż obecnie płaci Nike. Duma Katalonii rozważa jednak także możliwość stworzenia swojej własnej marki. Klub uważa, że posiadanie własnej marki może przynieść większe zyski i kontrolę nad produkcją koszulek.
Barcelona już obecnie produkuje swoje nie-sportowe ubrania i przedmioty z logo klubu. Pomysł klubu polega na rozszerzeniu tej produkcji na koszulki pierwszego zespołu. Klub planuje spotkanie z przedstawicielami Nike, jednak istnieje silne przekonanie, że nie uzyskają od marki tego, czego oczekują. Alternatywa z produkcją koszulek wewnątrz klubu staje się coraz bardziej realna.
Prezydent FC Barcelona, Joan Laporta, już wcześniej sugerował, że klub może rozważyć produkcję własnych koszulek.
Sezon 1997/98 to ostatni raz, gdy Barcelona nie miała na sobie koszulek Nike. Dostawcą sprzętu sportowego dla klubu był wówczas producent Kappa.