Który piłkarz rządzi w social mediach? Zwycięzca mógł być tylko jeden!

Cristiano Ronaldo przoduje na liście najbardziej wpływowych zawodników na Instagramie, którzy mają zagrać na MŚ 2022 – czytamy w najnowszym raporcie Nielsen Influence Scope.

Który piłkarz rządzi w social mediach? Zwycięzca mógł być tylko jeden!

Ten i inne rankingi zawdzięczamy rozwiązaniu do mierzenia wpływu influencerów, InfluenceScope. Nielsen korzysta z platformy InfluenceScope do oceny całkowitej liczby obserwujących i jej wzrostu, wskaźnika zaangażowania i średniej wartości marki na post na Instagramie. Po co? Aby ustalić, którzy gracze zapewniają najwyższą wartość w mediach społecznościowych za wymagane honorarium.

Ronaldo ze wzrostem fanów o 47%!

Kto nie zna Cristiano Ronaldo? Ten zawodnik jest międzynarodową supergwiazdą już od ponad 20 lat, a swoje umiejętności szlifował w Manchester United, Realu Madryt oraz Juventusie. Liczba obserwujących go osób na Instagramie wzrosła w ostatnim roku o 47%.

Napastnicy Paris Saint-Germain: Lionel Messi, Neymar i Kylian Mbappé ustawili się w dokładnie tej kolejności tuż za Ronaldo, z niebagatelnym wynikiem średnio ponad miliona dolarów wartości medialnej na post. Wartość medialna Messiego to 2,6 mln dolarów, a pod względem liczby obserwujących (358 mln) góruje nad nim tylko Ronaldo.

Spójrzmy na 22-letniego skrzydłowego i supergwiazdę z Brazylii, Viníciusa Júniora, który strzelił dla Realu Madryt zwycięskiego gola w tegorocznym finale Ligi Mistrzów. Liczba obserwujących go osób na Instagramie wzrosła w ostatnim sezonie o 90%. Takiego wyniku nie zaliczył żaden z 10 najbardziej wpływowych graczy w rankingach Nielsena!

N’Golo Kanté, który cieszył się ze zwycięstw w Pucharze Świata, Lidze Mistrzów i Premier League, ma najwyższy wskaźnik zaangażowania obserwujących w pierwszej dziesiątce Nielsena, wynoszący 11% (i jest jedynym zawodnikiem angielskiej Premier League, który znalazł się na tej liście!).

Środkowy Barcelony i drużyny narodowej Hiszpanii, Gavi, jest najbardziej obiecującym zawodnikiem w rankingu prawdopodobnych uczestników Pucharu Świata. Tuż za nim ustawili się Brazylijczycy, Raphinha i Antony.

Gavi zadebiutował w drużynach Barcelony i Hiszpanii w zeszłym roku. Liczba obserwujących go osób wzrosła do 5,5 mln (o 5000%!) od sierpnia 2021 roku. Jego posty osiągają niesamowity wynik niemal 30%, jeżeli chodzi o wskaźnik zaangażowania.

BukmacherBonusyKod
STS.pl1660 PLN w bonusach!BETONLINE
Superbet.pl3754 PLN w bonusach!BETONLINE
eFortuna.pl830 PLN w bonusachBETONLINE
Betfan.pl200% do 300 PLNBETONLINE
Fuksiarz.pl500 PLN bez obrotuBETONLINE

Czy Raphinha i Antony dogonią Gaviego w rankingu najbardziej obiecujących graczy? Ich transfery powinny w tym pomóc (w lecie tego roku Raphinha przeniósł się z Leeds United do Barcelony, a Antony z Ajaxu do Manchester United).

28-letni pomocnik Argentyny, Rodrigo de Paul dowodzi, że mimo młodego wieku można znaleźć się w powyższym rankingu. Zajmuje w nim piąte miejsce – w zeszłym roku niemal podwoił liczbę obserwujących do 5 mln osób. Jego wskaźnik zaangażowania w wysokości 13% też robi wrażenie!

Francja, obecni mistrzowie i najbardziej wpływowa drużyna MŚ 2022, wraz z Brazylią i Portugalią mogą pochwalić się ponad 10 mln obserwujących.

64% fanów drużyny Francji pochodzi spoza granic tego kraju. Mbappé, Benzema, Kanté i Paul Pogba, zawodnicy z rankingu najbardziej wpływowych graczy pomogli spopularyzować Les Bleus na całym świecie, jednak Francuzi nie cieszą się taką samą międzynarodową sympatią, jak inne europejskie drużyny narodowe.

Aż 86% fanów Portugalii pochodzi z zagranicy, a obserwujących tę drużynę na Instagramie jest więcej niż wynosi populacja tego kraju (10,3 mln obserwujących)! Niewątpliwie dużą rolę odegrał w tym Ronaldo…

STS bonus + kod promocyjny BETONLINE
STS nowy bonus bez ryzyka + kod promocyjny BETONLINE

Z zagranicy pochodzi też ponad 70% fanów innych europejskich drużyn z czołówki: Anglii, Hiszpanii, Niemiec i Holandii. Podobnie jak Francja i Holandia, te kraje albo wygrały w Pucharze Świata lub Mistrzostwach Europy, albo uczestniczyły w ich finale od 2010 roku.

Przenieśmy się do Afryki. Tytuł najbardziej wpływowego zespołu w mediach społecznościowych zdobywa tam Maroko. Drużyna osiągnęła najwyższy wzrost liczby obserwujących w zeszłym roku ze wszystkich 32 nacji w Pucharze Świata, a 3,4-procentowy wskaźnik zaangażowania zapewnił jej prowadzenie w pierwszej dziesiątce rankingu.

Achraf Hakimi jest skrzydłowym Maroka, zajmuje ósme miejsce na liście 10 najbardziej obiecujących zawodników – być może to jemu drużyna zawdzięcza wzrost popularności. Hakimi niemal podwoił liczbę obserwujących go osób, odkąd w lipcu 2021 roku dołączył do Messiego, Mbappé i Neymara w Paris Saint-Germain.

Mniej niż połowa z 5,7 mln osób obserwujących na Instagramie Meksyk pochodzi spoza granic tego kraju, mimo że ponad 25 mln Amerykanów uważa się za fanów El Tri (dane Nielsen Fan Insights).

Marco Nazzari, Dyrektor Zarządzający ds. Sportu Międzynarodowego w firmie Nielsen, stwierdził: „Turniej, w którym dziesiątki najbardziej rozpoznawalnych sportowców globu będą walczyć o najwyższe trofeum, Puchar Świata, zawładnie wyobraźnią niemal miliarda osób. To wydarzenie zapewni markom niepowtarzalną szansę na zawarcie współpracy z właściwymi piłkarzami, dzięki czemu będą one mogły skutecznie dotrzeć do odbiorcy docelowego. Nielsen InfluenceScope ocenia wszystkie aspekty wpływu graczy, aby marki mogły upewnić się, że otrzymują dobry zwrot z trafnie dobranej inwestycji”.

10 najbardziej wpływowych piłkarzy na Instagramie

Metodologia zawiera szereg kluczowych wskaźników efektywności (KPI) związanych z wynikami i sponsoringiem, takich jak liczba obserwujących, zaangażowanie w treści, wzrost bazy fanów oraz porównywalna wartość treści markowych publikowanych przez każdego gracza. Dzięki elastyczności InfluenceScope można nadać inną wagę poszczególnym KPI, aby rozróżnić, jak są istotne.


GraczKraj KlubHandleObserwującyWzrostWskaźnik zaangażowaniaWartość
1Cristiano RonaldoPortugaliaMan Utdcristiano472 mln46,81%2,25%3 585 218 $
2Lionel MessiArgentynaPSGleomessi359 mln38,03%2,04%2 631 388 $
3NeymarBrazyliaPSGneymarjr177 mln13,11%1,78%1 152 495 $
4Kylian MbappéFrancjaPSGk.mbappe73 mln32,52%5,02%1 173 157 $
5Vinícius JúniorBrazyliaReal Madrytvinijr22 mln89,69%9,53%685 120 $
6Karim BenzemaFrancjaReal Madrytkarimbenzema57 mln38,41%2,39%489 239 $
7Paulo DybalaArgentynaAS Romapaulodybala48 mln12,18%2,91%491 547 $
8N’Golo KantéFrancjaChelseanglkante14 mln23,89%11,18%525 178 $
9Paul PogbaFrancjaJuventuspaulpogba55 mln18,48%1,98%407 542 $
10Sergio RamosHiszpaniaPSGsergioramos53 mln10,92%1,76%368 639 $

Najbardziej obiecujący gracze: najszybciej awansujące gwiazdy tego roku (sierpień 2021 – lipiec 2022)

W celu nadania większej wagi wzrostu  liczby obserwujących i wynikom z zeszłego roku w porównaniu z bardziej statycznymi KPI, wykorzystana została elastyczność InfluenceScope. To rozwiązanie pozwala na zmianę wagi każdego KPI oraz – na późniejszym etapie – każdego punktu danych zgodnie z celami.


GraczKraj KlubHandleObserwującyWzrostWskaźnik zaangażowaniaWartość
1GaviHiszpaniaBarcelonapablogavi5,5 mln5164,68%29,46%377 305 $
2RaphinhaBrazyliaBarcelonaraphinha2,8 mln897,65%3,59%22 727 $
3AntonyBrazyliaMan Utdantony003 mln211,17%12,42%106 229 $
4PedriHiszpaniaBarcelonapedri6,9 mln158,53%13,20%255 212 $
5Rodrigo De PaulArgentynaAtléticorodridepaul4,9 mln105,55%13,34%206 983 $
6RodrygoBrazyliaReal Madrytrodrygogoes7,2 mln105,73%5,42%119 726 $
7Aurélien TchouaméniFrancjaReal Madrytaurelientchm171,8 mln4864,34%15,50%80 973 $
8Achraf HakimiMarokoPSGachrafhakimi10 mln113,61%9,89%133 187 $
9Dušan VlahovićSerbiaJuventusvlahovicdusan1,7 mln700,69%30,48%118 691 $
10Darwin NúñezUrugwajLiverpooldarwin_n91,8 mln716,14%1,43%14 527 $

Popularność drużyn narodowych w mediach społecznościowych

Metodologię InfluenceScope można zastosować do dowolnego profilu zdolnego do wywierania wpływu online. Oto najlepsze zespoły uczestniczące w MŚ 2022.


KrajInstagram ObserwującyWzrost %Wskaźnik zaangażowania% fanów spoza kraju
1Francjaequipedefrance11,7 mln23,09%1,34%64,85%
2Brazyliacbf_futebol11,3 mln32,78%0,77%35,73%
3Portugaliaportugal10,3 mln28,39%0,85%86,41%
4Angliaengland8,5 mln17,83%1,10%79,47%
5Argentynaafaseleccion7,2 mln30,06%1,60%54,75%
6Meksykmiseleccionmx5,7 mln25,01%1,29%47,46%
7Niemcydfb_team4,9 mln25,78%1,22%72,84%
8Hiszpaniasefutbol4 mln13,40%1,13%75,71%
9Marokoequipedumaroc1,5 mln219,51%3,36%33,66%
10Holandiaonsoranje1,4 mln12,37%2,09%72,67%

Czym jest Nielsen InfluenceScope?

InfluenceScope to bazujące na danych rozwiązanie Nielsena, które ma za zadanie wspieranie specjalistów od marketingu przez cały cykl trwania influencer marketingu. Ocenie podlegają użytkownicy mediów społecznościowych, którzy mają co najmniej 1000 obserwujących lub subskrybentów oraz wywierają wpływ na platformach społecznościowych bądź na konsumentów treści cyfrowych. Wybierane zostają osobistości, które pasują do celów konkretnych kampanii marketingowych. Następnie badana jest ich wartość współpracy. To pomaga markom maksymalizować ich zwrot z inwestycji (ROI) w influencer marketing.

O marce Nielsen

Nielsen kształtuje media i treści w skali globalnej jako światowy lider w analityce, pomiarach i danych dotyczących publiczności. Dzięki zrozumieniu ludzi i ich zachowań we wszystkich kanałach i na wszystkich platformach wręczamy naszym klientom potężne narzędzie w postaci niezależnych, łatwych do wykorzystania w praktyce informacji. Dzięki tym danym mogą oni łączyć się ze swoją publicznością i angażować ją w swoje działania – teraz i w przyszłości.

5 / 5. Ocen: 1

Maksymilian Kotowski

Miłośnik sportów drużynowych. Spędzam najwięcej czasu na oglądaniu piłki nożnej i NFL. Na Sport1 odpowiedzialny jestem za wszystko oprócz gradobicia, tornado i PHP. Sporo czasu zajmuje mi także obstawianie meczów w zakładach sportowych, niestety jeszcze nie udało mi się wygrać! Zwariowany, chociaż nie za często uśmiechnięty ;)

Najnowsze wiadomości

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Dodaj swój komentarz.x