Mike Mulvihill, szef strategii i analityki w Fox Sports, która transmituje niedzielny mecz pomiędzy Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles w Glendale w Arizonie uważa, że wyniki oglądalności NFL w minionym sezonie wskazują na to, że ten mecz pobije obecny rekord oglądalności 114,4 miliona widzów, ustanowiony w 2015 roku podczas transmisji NBC z meczu New England Patriots 28-24 nad Seattle Seahawks w Super Bowl XLIX. Mecz, w którym rozgrywający Patriotów Tom Brady zdobył swój czwarty z siedmiu Super Bowls, jest według danych Nielsena najczęściej oglądanym programem telewizyjnym wszech czasów.
Super Bowl LVII pobije rekord 112,3 mln widzów?
„Mamy wiele powodów do optymizmu” – powiedział Mulvihill w wywiadzie. „Jeśli uda nam się osiągnąć wzrost w stosunku do ubiegłego roku, mamy duże szanse na ustanowienie rekordu”. W zeszłym roku Super Bowl 2022 oglądało 112,3 mln widzów, według danych Nielsena i danych streamingowych NBC.
Liczba NBC obejmuje 11,3 miliona widzów, którzy oglądali na platformach streamingowych. W tym roku mecz ponownie będzie można oglądać za darmo w aplikacji Fox Sports i Fox Now. Zazwyczaj wymagają one od użytkowników posiadania płatnego abonamentu telewizyjnego, ale Fox znosi zaporę płatną dla Super Bowl, umożliwiając oglądanie każdemu, kto posiada połączenie z Internetem. Mecz będzie również dostępny dla płatnych abonentów NFL w serwisie streamingowym NFL+. Największym czynnikiem wpływającym na oglądalność każdego wydarzenia sportowego jest poziom rywalizacji. Jeśli mecz będzie miał charakter „blowoutu”, to wszystko się skończy.
Jednak poziom oglądalności meczu playoff w zeszłym miesiącu wskazuje, że Fox ma wiatr w plecy. (Fox Sports poinformował, że wyprzedał wszystkie reklamy Super Bowl, a niektórzy reklamodawcy zapłacili nawet 7 milionów dolarów za 30-sekundowy spot). Oba mecze o mistrzostwo NFC i AFC rozegrane 29 stycznia – w których udział wzięli Chiefs i Eagles – miały największą oglądalność od kilku lat, 47,5 miliona widzów na Fox i 53,1 miliona na CBS.
Transmisja z meczu San Francisco 49ers z Dallas Cowboys była drugim w historii najchętniej oglądanym meczem dywizji z 34,4 milionami widzów. Transmisja ze Święta Dziękczynienia pomiędzy Cowboys i New York Giants była najchętniej oglądanym meczem sezonu regularnego w historii, z 41,2 milionami widzów.
Mulvihill uważa te wyniki za znaczące, ponieważ przyciągają one zwykłych widzów, którzy nie oglądają NFL w sezonie regularnym. To właśnie ten typ widzów stanowi dużą część widowni Super Bowl. Mulvihill uważa również, że rynki konkurujących ze sobą i miejsce rozgrywania meczu pomogą zwiększyć liczbę widzów o 2 do 3 milionów, szczególnie w przypadku drużyny z Filadelfii, czwartego co do wielkości rynku telewizyjnego w USA.
Phoenix, miejsce rozgrywania Super Bowl, zwykle podwaja swoją widownię, gdy jest miastem gospodarzem. Kansas City zajmuje 33. miejsce pod względem wielkości rynku telewizyjnego, ale dzięki drużynie z największą gwiazdą gry Patrickiem Mahomesem, zwykle osiąga ponadprzeciętne wyniki oglądalności.
„Kibice Kansas City i Chiefs są jednymi z najbardziej namiętnych i lojalnych w Ameryce” – powiedział Patrick Rishe, profesor biznesu sportowego na Washington University w St. Louis.
Rishe twierdzi, że historyczne pierwowzory tego meczu nadają wydarzeniu warstwę, która przyciągnie dodatkowe zainteresowanie. Gdy Mahomes zmierzy się z Jalenem Hurtsem z Eagles, będzie to pierwszy Super Bowl z dwoma czarnoskórymi rozgrywającymi. Będzie to również pierwsza rywalizacja rodzeństwa w Super Bowl, gdzie Travis Kelce zagra dla Chiefs przeciwko swojemu bratu Jasonowi, centrowi Eagles.
Legalne firmy bukmacherskie w 30 stanach i Waszyngtonie również mogą sprawić, że kibice będą zaangażowani w grę. „Niedziela to raj dla hazardzistów, biorąc pod uwagę wszystkie tradycyjne i egzotyczne zakłady, które można obstawić” – powiedział Rishe.
Źródło: newsobserver