Niemiecka marka odzieżowa Puma jest obecnie głównym kandydatem do zastąpienia marki Nike w roli sponsora technicznego FC Barcelony. Piłkarze Blaugrany w strojach od nowego partnera mieliby grać już od sezonu 2025/2026.
Nike zniknie z koszulek Barcelony?
Barcelona jest związana umową z amerykańskim gigantem Nike, która przynosi klubowi 105 milionów euro rocznie plus dodatkowe 50 milionów w zależności od wyników. Mimo długiej i owocnej współpracy, relacje między klubem a producentem ostatnio się pogorszyły, co może otworzyć drzwi dla Pumy jako nowego dostawcy. Tym bardziej, iż przedstawiciele niemieckiej marki ostatnio otwarcie mówili o zmianie strategii i chęci pozyskania kolejnego dużego partnera.
Według źródeł klubowych, do których dotarli dziennikarze Mundo Deportivo, Puma jest jednym z głównych kandydatów na nowego dostawcę strojów dla Barcelony. Członkowie klubu nie chcą komentować tej sytuacji, ale w kuluarach już pojawiają się informacje, że Puma może być dostawcą koszulek od sezonu 2025/26.
W ostatnich dwóch latach Barcelona doświadczyła kilku nieprzyjemnych incydentów związanych z brakiem dostępności koszulek w sklepach, co mocno wpłynęło na stosunki klubu z firmą Nike. W 2020 roku niektóre koszulki z serii Vapor Stadium nie mogły zostać wprowadzone na rynek, ponieważ farba na nich się spierała. Takie sytuacje przyniosły klubowi znaczne straty finansowe.
Pod koniec kadencji Josepa Bartomeu, klub wszczął kilka postępowań prawnych przeciwko Nike z powodu różnych nieporozumień i domniemanych naruszeń umowy. Barcelona zarzuciła Nike m.in. niewłaściwe wykonanie umowy licencyjnej, która dotyczyła produkcji i sprzedaży oficjalnych produktów klubowych.
UWAGA: W STS z kodem promocyjnym BETONLINE dodatkowe 100 PLN bez ryzyka + 1500 PLN w bonusach + 60 PLN za zadania na www.STS.pl.
Puma sponsorem technicznym FC Barcelony?
Puma, będąca trzecią co do wielkości firmą produkującą sprzęt sportowy na świecie, w ostatnich latach zdobyła znaczącą pozycję na rynku piłkarskim. Obecnie Puma jest dostawcą strojów m.in. dla Manchesteru City. Marka ta posiada ponad 10 000 pracowników i jest obecna w ponad 120 krajach. Jej wzrost na rynku sprawia, że staje się ona coraz bardziej atrakcyjnym kandydatem dla klubów piłkarskich, takich jak FC Barcelona.
Puma obecnie współpracuje z wieloma klubami na całym świecie. W Hiszpanii jej stroje noszą takie drużyny jak Girona, Valencia czy Deportivo Alavés. Poza Hiszpanią, w Europie Puma jest dostawcą strojów dla takich klubów jak AC Milan, Borussia Dortmund, Manchester City czy PSV Eindhoven.