Nie rób jaj, tylko je zbadaj! – zachęca Projekt Warszawa. Stołeczny zespół siatkarski opublikował specjalny spot, w którym zachęca do profilaktycznych badań przeciwnowotworowych w ramach akcji Movember, która przypomina, że listopad jest miesiącem profilaktyki nowotworów jąder i prostaty.
Siatkarze Projektu Warszawa wspierają akcję Movember
Podopieczni trenera Piotra Grabana spisują się kapitalnie w tym sezonie PlusLigi, ale jak każdy mężczyzna muszą mieć się na baczności. Przeciwnik może czyhać nie tylko na boisku – takimi słowami rozpoczyna się spot promocyjny Projektu Warszawa. Tym razem nie chodzi tylko o kontuzje czy urazy boiskowe, ale sprawa jest znacznie ważniejsza, bo dotyczy zdrowia każdego mężczyzny.
„Jak co roku, bo już od paru lat to nasza drużynowa tradycja, badamy się urologicznie. Razem z panem doktorem obaliliśmy wszystkie mity, że faceci powinni się badać dopiero po 40. roku życia. To nieprawda – można się badać już od 18. roku samoczynnie raz w miesiącu i zgłaszać nieprawidłowości lekarzowi, ale również raz w roku należy iść na USG” – powiedział Andrzej Wrona, kapitan stołecznego zespołu.
Cała drużyna Projektu Warszawa nie tylko odbyła szereg badań profilaktycznych, ale również zachęca do zbadania się kibiców i sympatyków siatkówki poprzez specjalny film z udziałem trenera zespołu – Piotra Grabana. Profilaktyka jest podstawą w tym aspekcie, co słusznie zauważa również lekarz, który przebadał zespół.
„Okazuje się, że mężczyźni słyszą o tej akcji i wielu młodych ludzi zgłasza się w ramach Movember po raz pierwszy, aby odbyć badania urologiczne. Jeżeli chodzi o nowotwór jądra na szczęście jest to nowtotwór, który daje świetne rokowania i szanse na wyzdrowienie są bardzo duże. Nie należy jednak zapominać, że im wcześniej choroba jest wykryta, tym łatwiej się ją leczy” – dodał lek. Piotr Grabiec, ekspert kierujący Oddziałem Andrologii i Urologii Czynnościowej i Rekonstrukcyjnej w Szpitalu Medicover, gdzie badali się zawodnicy Projektu Warszawa.
Dobrze rozpoznany przeciwnik to znacznie większa szansa na wygraną. Ważne jest, aby pamiętać o badaniach w ramach profilaktyki nie tylko w specjalnym miesiącu jakim jest listopad, ale również przez cały rok. Zdrowie to podstawa!
Akcja Movember: Spot Projektu Warszawa
Akcja Movember: Co to jest?
Termin Movember powstał w wyniku połączenia dwóch angielskich wyrazów moustache – wąsy oraz November – listopad. Celem kampanii Movember jest zmiana oblicza męskiego zdrowia, natomiast wąsy, które przez twórców zostały ustanowione symbolem kampanii, mają ową zmianę oblicza komunikować. Luźna i zabawna forma kampanii sprzyja podejmowaniu trudnych i ważnych tematów. Idea kampanii Movember jest prosta – przez cały listopad mężczyźni zapuszczają wąsy, nie tylko na znak solidarności, ale również aby wzbudzić ciekawość otoczenia oraz zapoczątkować dyskusję na temat profilaktyki oraz zachorowalności na nowotwory prostaty oraz jąder. Rak jądra cechuje się dość dobrym rokowaniem. Liczy się jednak czas wykrycia choroby i szybkie rozpoczęcie terapii. Niestety wciąż jeszcze zdarza się, że chory mężczyzna nie przyznaje się do obecności guza lub go bagatelizuje. Celem akcji jest przebicie się do świadomości mężczyzn, jak również ich bliskich, próba wytrącenia z natłoku codziennych spraw oraz przypomnienie, że najważniejsze jest zadbanie o własne zdrowie. O ile kampanie promujące profilaktykę nowotworów kobiecych (na czele z rakiem piersi) w pełni zaaklimatyzowały się w Polsce i na świecie, o tyle w przypadku nowotworów na które chorują mężczyźni, nadal mówi się o nich zbyt mało. A statystyki nie pozostawiają złudzeń.
ZOBACZ: Kampania Movember 2023 w Polsce. Zapuść wąsy! https://www.zwrotnikraka.pl/movember-wasopad-w-polsce-2017/
Źródło: Projekt Warszawa