Półfinałowe spotkanie Holandii z Anglią obejrzało na Wyspach ponad 20 milionów osób. W tym roku jeszcze żaden materiał telewizyjny nie przyciągnął przed ekrany aż takiej widowni.
Rekordowa widownia przed telewizorami
Półfinałowe zwycięstwo Anglii nad Holandią w ramach Euro 2024 przyciągnęło rekordową publiczność w tym roku w Anglii, osiągając szczytową oglądalność na poziomie 20,3 miliona widzów. To uczyniło ten mecz najchętniej oglądanym programem telewizyjnym roku.
Nadawcy mają nadzieję, że niedzielny finał, w którym Anglia zmierzy się z Hiszpanią, przyciągnie ponad 30 milionów widzów w Anglii. Oczekiwania liczbowe bazują na liczbach z finału ostatniego Euro, w którym Anglia poniosła porażkę. Dane oglądalności dostarczone przez agencję Digital-i nie uwzględniają milionów osób, które strumieniowały mecz na platformie ITVX lub oglądały go w miejscach publicznych.
Relacje z Euro 2024 w Wielkiej Brytanii są podzielone między BBC a jej komercyjnym rywalem, ITV, z obydwoma kanałami na przemian wybierającymi mecze w każdej rundzie. Przedstawiciele ITV z zadowoleniem przyjęli sukces Jordana Pickforda w obronie rzutu karnego przeciwko Szwajcarii, co zapewniło kanałowi kolejny lukratywny mecz Anglii oraz znaczący wzrost przychodów z reklam. Oba kanały będą transmitować finał, a około jedna piąta widzów zwykle wybiera oglądanie go na ITV zamiast na BBC.
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej są jednym z „klejnotów korony” sportowych wydarzeń w Wielkiej Brytanii – obok innych konkursów, takich jak Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, Wimbledon i Igrzyska Olimpijskie – które muszą być pokazywane na kanałach bezpłatnych.