To już pewne, PKO Ekstraklasa – taką nazwę nosić będzie przez kolejne dwa sezony najwyższa klasa rozgrywkowa w Polsce. O decyzji poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym organizatora rozgrywek o mistrzostwo kraju w piłce nożnej.
Jak czytamy w komunikacie, od 1 lipca obowiązywać będzie odświeżony logotyp ligi, uwzględniający nowego Partnera Tytularnego. Zmianie ulegnie także cała identyfikacja wizualna rozgrywek. Ekstraklasa wraz z PKO Bankiem Polskim i przedstawicielami klubów planują również szereg aktywności marketingowych, które prowadzone będą przez cały najbliższy sezon.
„Zmiana nazwy rozgrywek to efekt naszej trójstronnej umowy z PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym. W ramach trzyletniej współpracy, w tym sezonie następuje zamiana ról naszych najważniejszych partnerów i PKO Bank Polski zastąpi markę LOTTO jako partner tytularny ligi. To pierwszy tego typu sponsoring rozgrywek piłkarskich w Polsce spośród instytucji finansowych, choć w Europie mamy takie pozytywne przykłady, choćby w Lidze Mistrzów, Premier League czy w La Liga. Tym bardziej cieszy nas, że w rozgrywki Ekstraklasy angażuje się największy bank w Polsce oraz jeden z największych banków w Europie. To odpowiednia skala dla najpopularniejszych rozgrywek w naszym kraju oraz wiodącej dyscypliny sportu. Warto pamiętać, że mecze Ekstraklasy cieszą się w Polsce znacznie większą popularnością niż najważniejsze mecze czołowych drużyn europejskich, co zapewnia współpracującym z nami markom ogromne możliwości promocji. Dodatkowo prowadzimy wspólnie z PKO Bankiem Polskim szereg działań, które mają na celu zwiększanie zaangażowania wśród kibiców i zapewnienie im dodatkowych korzyści z naszej współpracy” – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
PKO Bank Polski na mocy podpisanej w 2018 roku umowy pozostanie też Oficjalnym Bankiem Ekstraklasy, co oznacza, że kontynuowane będą zapoczątkowane już w minionym sezonie projekty, w tym wybór młodzieżowca miesiąca i sezonu oraz program oficjalnych kart Ekstraklasy. PKO Bank Polski współtworzy również magazyn GOL, emitowany w TVP Sport.
Totalizator Sportowy, który współpracę z ligową spółką rozpoczął 4 lata temu, a w ostatnich trzech sezonach jego marka – LOTTO – była Partnerem tytularnym rozgrywek, przejmuje funkcję partnera głównego Ekstraklasy. Będzie też w dalszym ciągu oficjalnym partnerem aplikacji mobilnej Ekstraklasy. W ramach umowy logotyp LOTTO będzie obecny na koszulkach 16 drużyn, będzie też szeroko eksponowany na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów.
Środki pozyskiwane z PKO Banku Polskiego i Totalizatora Sportowego kierowane są m.in. na szkolenie dzieci i młodzieży w klubach. W minionym roku Ekstraklasa przeznaczyła na ten cel 14 mln zł: 12 mln zostało wypłaconych do klubów z puli finansowej dzielonej przez ligową spółkę, 2 mln zł trafiło do klubów w ramach organizowanego przez PZPN programu Pro Junior System. W kolejnym sezonie ta cześć wzrośnie do 5,6 mln zł, a w rezultacie Ekstraklasa przekaże na rozwój młodych piłkarskich talentów aż 17,6 mln zł.
Środki na ten cel pochodzą także z wpływów z umów z bukmacherami za udostępnianie wyników meczów oraz z kar przyznawanych przez Komisję Ligi.
Źródło: Ekstraklasa S.A./ekstraklasa.org (materiały prasowe)
STS zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem i dostępny dla osób pełnoletnich.