Największa umowa sponsoringowa w historii polskiej piłki nożnej klubowej – Betclic zostaje w naszym kraju tytularnym sponsorem 1.,2. oraz 3. ligi!
Historyczna umowa PZPN i Betclic
Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) oraz marka Betclic ogłosiły podpisanie największej umowy sponsoringowej w historii polskich klubowych rozgrywek piłkarskich. Umowa, która obowiązywać będzie przez najbliższe cztery lata, wprowadza nowe nazwy dla lig: Betclic 1. Liga, Betclic 2. Liga oraz Betclic 3. Liga. Rozgrywki pod nowymi nazwami rozpoczną się od 1 lipca 2024 roku i potrwają do zakończenia sezonu 2027/2028.
Rozpoczęcie współpracy z Betclic to kamień milowy w rozwoju polskiego futbolu. Pod względem wartości finansowej jest to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej, jaką kiedykolwiek podpisał PZPN. Co więcej, po raz pierwszy tytularnym sponsoringiem objęte zostają rozgrywki 3. ligi. Dzięki temu wsparciem Betclic w każdym sezonie zostanie objętych aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych.
Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska, wyraził swoje zadowolenie z szerokiego zakresu współpracy: „Dziś oficjalnie ogłaszamy rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i możemy nazwać się dumnym Sponsorem Tytularnym rozgrywek Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi i Betclic 3. Ligi. Niezwykle cieszy nas tak szeroki zakres współpracy i pragniemy bardzo podziękować za proces przygotowywania tych działań naszym Partnerom z Polskiego Związku Piłki Nożnej, Pierwszej Ligi Piłkarskiej oraz telewizji TVP Sport.”
Płoskonka podkreślił również zaangażowanie Betclic w rozwój sportu w Polsce: „Betclic już od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce. Jako sponsor jesteśmy aktywni nie tylko w piłce nożnej. Fani mogą wyczekiwać z naszej strony atrakcji w mediach społecznościowych, ale także obecności na stadionach oraz w swoich miastach. Jeszcze przed startem sezonu rozpoczniemy nową kampanię wizerunkową, w której nasze zaangażowanie w polski futbol będzie odgrywać główną rolę.”
Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN, zwrócił uwagę na znaczenie umowy: „Umowa z firmą Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii rozgrywek klubowych w naszym kraju. Dzięki współpracy z firmą Betclic rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają niepowtarzalną szansę, aby wejść na wyższy poziom organizacyjny. Ogromnie cieszy nas nie tylko bezprecedensowa skala sponsoringu, obejmująca aż trzy poziomy rozgrywkowe, ale także wspólnie wypracowana z marką Betclic strategia, obejmująca uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach.”
Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej, dodał: „Współpraca z firmą Betclic zapowiada się niezwykle emocjonująco! Cieszymy się, że pierwszoligowy produkt, który budowany jest konsekwentnie od wielu lat, zyskał zainteresowanie w oczach międzynarodowej firmy o tak uznanej marce. Przed nami nowe wyzwania, na które pierwszoligowe środowisko jest gotowe.”
Pozyskanie nowego Sponsora Tytularnego oznacza zmianę dotychczasowej identyfikacji wizualnej objętych umową rozgrywek. Oprócz nowej nazwy, zaktualizowane zostaną również logotypy lig, które będą widoczne na koszulkach każdego z 108 klubów oraz na bandach reklamowych i podczas transmisji meczów w TVP Sport. Dodatkowo, logotyp Sponsora znajdzie się w centralnym punkcie koszulek. Wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania Betclic 2. Ligi będą dostępne za darmo w aplikacji Betclic.
Płoskonka podkreślił także dodatkowe korzyści dla klubów: „Kluby objęte patronatem Betclic otrzymają pokaźne wsparcie bazowe, jednak każdy z zespołów ma ponadto możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego. Co więcej, Betclic otwiera program również dla każdego zainteresowanego klubu uczestniczącego w rozgrywkach 4. ligi we wszystkich szesnastu województwach w Polsce.”