Oscar Piastri widzi, jak jego przewaga w walce o mistrzostwo topnieje z wyścigu na wyścig. Po Grand Prix Stanów Zjednoczonych australijski kierowca McLarena musi zmierzyć się z niepokojącą perspektywą – jego największa słabość może ujawnić się ponownie w Meksyku.

Seria rozczarowań po Zandvoort
Od dominującego zwycięstwa w Zandvoort Piastri nie potrafił pokonać Lando Norrisa ani Maxa Verstappena. W Monzy musiał ustąpić miejsca zespołowemu partnerowi przez kontrowersyjne polecenia zespołu, podczas gdy triumfował kierowca Red Bulla.
Baku okazało się katastrofą – Australijczyk rozbił się już na pierwszym okrążeniu. W Singapurze ponownie ukończył wyścig za Norrisem. W Austin zajął piąte miejsce, co zmniejszyło jego przewagę do zaledwie 14 punktów.
Piastri i Norris zderzyli się w wyścigu sprintowym na pierwszym zakręcie, podczas gdy Verstappen odniósł dominujące zwycięstwo. Holender powtórzył ten wyczyn w niedzielę z Norrisem na drugim miejscu, natomiast Piastri zmagał się z trwałością opon, kwalifikując się na szóstej pozycji i finiszując piąty.
McLaren borykał się w Austin z problemami związanymi z wysokością jazdy bolidu, co osłabiło ich wydajność w porównaniu do Verstappena. Co więcej, zespół z Woking przyznał, że Piastri miał trudności z niską przyczepnością na torze i w związku z tym nie mógł wydobyć pełni możliwości.
Pora na kolejne wyzwanie – teraz Meksyk!
To stwarza poważny problem dla lidera mistrzostw, ponieważ tor w Meksyku również charakteryzuje się „bardzo niską przyczepnością”, jak zauważa dziennikarka Julianne Cerasoli.
„Zespół mówi, że ma trudności, gdy tor ma słabą przyczepność. McLaren nie twierdzi, że nie radzi sobie dobrze, tylko że ma możliwości poprawy w warunkach niskiej przyczepności. Problem dla Piastriego polega na tym, że następny wyścig, Grand Prix Meksyku, odbywa się na torze o bardzo niskiej przyczepności, właśnie ze względu na wysokość” – powiedziała Cerasoli w rozmowie z UOL Esporte.
Ekspertka dodała także, że różnica między Norrisem a Piastrim wynosi teraz 14 punktów, a cztery wyścigi temu było to ponad 40 punktów. Piastri musi więc mieć oko na Verstappena, ale także na własnego kolegę z zespołu, Lando Norrisa.
Piastri nie stanął na podium ani nie pokonał swoich dwóch rywali w walce o tytuł w ostatnich czterech wyścigach. Jeśli problemy z COTA powtórzą się w Meksyku, 24-latek powinien być bardzo zaniepokojony – kolejny trudny weekend może sprawić, że jego przewaga jeszcze bardziej się skurczy.
Kilka innych kluczowych postaci zaoferowało rady Australijczykowi. Jenson Button powiedział Piastriemu, by nie myślał o popełnianiu błędów po tym, jak sam niemal stracił mistrzostwo 2009 roku z Brawn GP pod naporem Sebastiana Vettela.
Charles Leclerc uważa, że Piastri zdobędzie tytuł, ponieważ ma przewagę nad Norrisem i Verstappenem. Ale ta przewaga może stopnieć w Meksyku, jeśli jego problemy z niską przyczepnością będą się utrzymywać.


