Koszykarze z Gdyni mają nowego sponsora. To podmiot z branży telekomunikacyjnej, firma Netia. Jest to kolejne przedsiębiorstwo, które zechciało zainwestować w klub, otwierający zupełnie nowy rozdział w swojej historii.
Koszykarska Arka zyskuje nowego sponsora
Po tym, jak sponsorem tytularnym koszykarzy z Gdyni została japońska firma Suzuki, klub poinformował o pozyskaniu kolejnego partnera. To podmiot z branży telekomunikacyjnej, firma Netia. Netia będzie od nowego sezonu rozgrywek wspierać jeden z najbardziej utytułowanych zespołów koszykarskich w Polsce, który od nadchodzącego sezonu występować będzie pod nową nazwą – Suzuki Arka Gdynia. „Koszykówka jest jedną z najbardziej emocjonujących i dynamicznych dyscyplin sportowych. W naszym codziennym działaniu bardzo często przyświecają nam te same wartości, którymi kieruje się odnosząca sukcesy drużyna koszykarska. Dlatego naszą przygodę ze sponsoringiem sportowym zdecydowaliśmy się rozpocząć od tej właśnie dyscypliny” – powiedział Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Netia S.A, cytowany przez oficjalną stronę klubu.
Logo Netia pojawi się na odwrocie koszulek i spodenek meczowych zawodników, dresach reprezentacyjnych oraz wszystkich materiałach i kanałach informacyjnych zespołu. W ramach współpracy Netia ma też zapewnioną szeroką ekspozycję swojego logotypu i materiałów reklamowych na terenie Polsat Plus Areny Gdynia. Logo Netia będzie umieszczone na parkiecie w okolicach koszy, na elektronicznych bandach reklamowych oraz ściance sponsorskiej wykorzystywanej podczas konferencji prasowych. Przypominamy, że już wcześniej do grona sponsorów trójmiejskiego klubu dołączyła firma Asseco Data Systems.
„Asseco Poland przez wiele lat wspierało gdyńską koszykówkę. Postanowiliśmy jednak skoncentrować się na wsparciu polskiej siatkówki i dlatego zakończyliśmy współpracę z Arką Gdynia. Mimo tego pozostał w nas duży sentyment do tego zespołu, dlatego bardzo pozytywnie zaskoczyła nas inicjatywa Miasta Gdyni, by spróbować kontynuować działalność związaną z koszykówką w tym mieście. Nasza spółka Asseco Data Systems, która przez wiele lat była związana z Gdynią (tu m.in. była jej siedziba) postanowiła w pierwszym roku działalności wesprzeć tę nową inicjatywę. Zostaliśmy jednym z partnerów tworzącego się zespołu w sezonie 2022/2023. Życzymy mu samych sukcesów i aby kolejne lata były tak udane, jak wcześniej te z Asseco w roli tytularnego partnera koszykówki w Gdyni” – mówi Artur Wiza, wiceprezes ds. marketingu grupy Asseco.
Pierwszy mecz w Energa Basket Lidze żółto-niebiescy stoczą w czwartek 22 września w Słupsku, natomiast pierwszy domowy pojedynek, przeciwko Polskiemu Cukrowi Pszczółka Start Lublin, zaplanowany jest na 16 października.