Maraton Londyński dołączył do trendu bojkotowania platformy społecznościowej X (dawniej Twitter), po tym jak brytyjska lekkoatletka Eilish McColgan stała się ofiarą internetowego hejtu przed niedzielnym wyścigiem w stolicy Wielkiej Brytanii.

Najważniejsze informacje:
- Dyrektor Maratonu Londyńskiego, Hugh Brasher, oskarżył platformę X o „upadek na dno” od czasu jej przejęcia przez Elona Muska w 2022 roku
- Decyzja o bojkocie platformy została podjęta w odpowiedzi na obraźliwe komentarze skierowane do brytyjskiej lekkoatletki Eilish McColgan
- Maraton Londyński został założony w 1981 roku i według dyrektora wydarzenia miał być „siłą dobra”
Hejt na biegaczkę doprowadził do bojkotu X przez Maraton Londyński
Maraton Londyński dołączył do rosnącego trendu bojkotowania platformy społecznościowej X, dawniej znanej jako Twitter. Dyrektor wydarzenia, Hugh Brasher, nie przebierał w słowach, oskarżając serwis o „upadek na dno” od momentu przejęcia go przez Elona Muska w 2022 roku.
Decyzja o bojkocie platformy była bezpośrednią reakcją na falę internetowego hejtu skierowanego przeciwko brytyjskiej lekkoatletce Eilish McColgan, która przed niedzielnym wyścigiem w Londynie została opisana przez internautów jako „wyglądająca jak szkielet” po opublikowaniu filmów ze swoich treningów.
„Uważam za oburzające nadużycia, których doświadczyła. To, jak się zachowała i odpowiedziała na te ataki, jest wzorowe. Ale istnieją pewne kanały mediów społecznościowych, które są szczególnie zjadliwe i staczają się na dno. W rezultacie wydarzenia Maratonu Londyńskiego faktycznie wycofały się z jednego z tych kanałów,” powiedział Brasher w wypowiedzi dla The Guardian.
„Wynika to z obserwacji tego kanału i jadowitości komentarzy. Przestała to być racjonalna rozmowa. Przestało to być pozytywne miejsce,” dodał dyrektor wydarzenia.
Maraton Londyński miał być „siłą dobra”
Maraton Londyński został założony w 1981 roku przez ojca Brashera, Chrisa, oraz Johna Disleya – obaj byli lekkoatletami. Według dyrektora wydarzenia, ich celem było, aby Maraton Londyński był „siłą dobra”.
Decyzja o bojkocie platformy X wpisuje się w szerszy trend odchodzenia organizacji sportowych od serwisu po jego przejęciu przez Elona Muska. Wiele organizacji wyraża obawy dotyczące kierunku, w jakim zmierza platforma pod nowym kierownictwem, szczególnie w kontekście narastającej mowy nienawiści i internetowego hejtu.
Bojkot Maratonu Londyńskiego pokazuje rosnące napięcie między światem sportu a platformami społecznościowymi, które nie radzą sobie z moderacją treści i ochroną sportowców przed internetowymi atakami. Dla wielu organizacji sportowych priorytetem staje się tworzenie bezpieczniejszych przestrzeni online, nawet jeśli oznacza to rezygnację z zasięgów, jakie oferują popularne platformy społecznościowe.