Dyrektor sportowy Ferrari, Laurent Mekies, spodziewa się, że zespoły Formuły 1 będą ograniczone pod względem liczby ulepszeń, które mogą wprowadzić do bolidu na nowy sezon w 2022 r. Wszystko to jest spowodowane ograniczeniem budżetu.
Przed tegorocznymi zmianami przepisów większość zespołów zrezygnowała z opracowywania swoich bolidów w 2021 r. na początku zeszłego sezonu, aby uzyskać przewagę nad projektowaniem nowych.
Ale podczas gdy zespoły skupiają się na zasobach nowej generacji samochodów, Mekies uważa, że limit budżetowy F1 nadal będzie ograniczał liczbę aktualizacji w sezonie, na które mogą sobie pozwolić teamy w porównaniu do okresu sprzed 2020 roku.
„W 2018, 2019 w dużych zespołach miałeś coś ekstra w każdym wyścigu i bolidzie w każdym następnym wyścigu. Z naszej perspektywy wydaje się trudne posiadanie dużej liczby zmian w bolidzie z ograniczeniami, które mamy”.
Po zeszłorocznej kwocie 145 milionów dolarów limit kosztów został obniżony o kolejne 5 milionów dolarów na rok 2022, co oznacza, że zespoły będą musiały ostrożnie wybierać sposób, w jaki wydadzą swój budżet.
To już okazało się głównym problemem dla większych zespołów F1, takich jak Ferrari, Mercedes i Red Bull, które musiały odciążyć członków zespołu, aby spełnić wymagania limitu budżetowego.
Rozwijając wyzwania związane z limitem kosztów, Mekies powiedział: „Musisz utrzymać budżet na rozwój w ciągu roku, ponieważ będziesz się uczyć coraz więcej i dlatego będziesz potrzebować sposobów na dostosowanie się. To było największe wyzwanie.
„Kiedy już określisz tę granicę, to jest to, co masz dla rozwoju aero cz do rozwoju mechanicznego, potem trafia do każdego działu i aero powie:„ OK, będę w stanie zrobić dwa lub trzy opracowania rozwoju”, a następnie przestawiasz wszystkie swoje plany, aby to zrobić.
„To właśnie robimy teraz. Jak wielkie to wyzwanie, zależy od twojego poziomu konkurencyjności wobec innych”.
Mekies pamiętał, że jeśli pojawią się problemy, które należy rozwiązać w testach przedsezonowych, może to zmusić zespoły do poświęcenia planowanych ulepszeń dla pierwszej części wyścigów.
„Jeśli masz duży problem na początku roku i nic nie jest ze sobą skorelowane i tak dalej, możesz zainwestować część swojego pakietu.” – dodał Mekies.